Navigation
Suscribe
Menu Search Facebook Twitter
Search Close
Menu ALL SECTIONS
  • Capital Coahuila
  • Capital Hidalgo
  • Capital Jalisco
  • Capital Morelos
  • Capital Oaxaca
  • Capital Puebla
  • Capital Quintana Roo
  • Capital Querétaro
  • Capital Veracruz
  • Capital México
  • Capital Michoacán
  • Capital Mujer
  • Reporte Índigo
  • Estadio Deportes
  • The News
  • Efekto
  • Diario DF
  • Capital Edo. de Méx.
  • Green TV
  • Revista Cambio
Radio Capital
Pirata FM
Capital Máxima
Capital FM
Digital
Prensa
Radio
TV
X
Newsletter
Facebook Twitter
X Welcome! Subscribe to our newsletter and receive news, data, statistical and exclusive promotions for subscribers
World

Argentina Pulls out of Leftist Cable News Network Telesur

Telesur called the action by conservative Argentine president Macri an act of censorship

Telesur offices
2 years ago

BUENOS AIRES – Argentina’s pro-business government is pulling the plug on its involvement in the Spanish-language TV network that was started by the late Venezuelan leader Hugo Chavez, saying the broadcaster blocks alternative viewpoints.

Telesur, which presents itself as a leftist alternative to mainstream media coverage of Latin America, was launched in 2005 with funding from six regional governments aligned with Venezuela, including Cuba and Bolivia. On Sunday, President Mauricio Macri’s administration announced that Argentina would unload its nearly 20 percent stake in the venture.

Argentina is leaving because it was shut out of financial and editorial decisions, Communications Minister Hermann Lombardi said.

“Argentina was a partner prohibited from sharing our view,” he told radio Vorterix. “It’s an interesting South American television project, but there was no pluralism at Telesur.”

Relations between Argentina and Venezuela flourished during the Argentine administration of leftist Cristina Fernández, but have grown chilly since the conservative Macri took office in December.

Telesur said Argentina’s government had not informed the network directly that it was severing ties, and it disputed the claim that the country was shut of out decision-making.

“Is it Macri’s policy to silence critics of his government? Is this about plurality or censorship?” the network asked in a statement posted Monday.

The network has sought to reshape views about Latin America with dispatches from correspondents around the region.

Audiences in Latin America have embraced the network as a politicized alternative to CNN en Español and as one of the few outlets offering in-depth coverage of the region’s lesser-told stories and places.

In 2014, Telesur unveiled an English-language website and announced it would hire about 100 native English-speaking journalists and producers for the launch.

Venezuela, the network’s prime champion, is in the midst of a grave economic crisis and has been struggling to pay its debts and find the foreign currency needed to pay for imported food, medicine and other basics.

Is it Macri’s policy to silence critics of his government? Is this about plurality or censorship?”

-Telesur statement

Comments Whatsapp Twitter Facebook Share
More From The News
Latest News

Fast-moving flames force people to flee ...

3 days ago
Entertainment

Prosecutors: No charges against conducto ...

4 days ago
Latest News

Southern snowfall isn't deep, but many f ...

4 days ago
Latest News

New Mexico school shooter left note plot ...

4 days ago
Most Popular

Dutch town tests driverless buses

By The Associated Press
Business

Up to 90 Million More Takata Airbag Infl ...

By The Associated Press
Business

Cuba to Lift Penalty on Dollar but Warns ...

By The Associated Press
Business

INEGI Releases Report on Inflation

By Notimex
Business

New Delivery App Rappi Says It's Not Sel ...

By Caitlin Donohue
Business